Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Worst game ever.

135

Comments

  • ZooceZooce Member Posts: 586

    I've done 0 pvp, and had no problem gearing my characters or crafting without the tradepost functioning.  It was up one time for me briefly and I sold some copper, woo that really sealed the deal- no longer worst game ever.

     

    Morde es #1. hue hue.

  • GamerUntouchGamerUntouch Member Posts: 488
    Originally posted by rainorxx
    Originally posted by Ender4

    You must be pretty new to gaming. Ever hear of a game named Vanguard?

    Yes, but I did not know it. I loved GW 1 but the 2....is pathetic.

     

    How come half the shit you're whining about is in GW1 then?

  • VesaviusVesavius Member RarePosts: 7,908
    Originally posted by rainorxx
    No Auction house. No Black Lion....that. PvP is ridiculous. No real lore like in GW 1. Disconnects all the time. Reload maps. Crafting with no recipes. No community. No persistent world. I`m done.

     

    oh, look...

    An old low activity account that has been woken up in order to just sling shit at the wall about the game...

    That's been a real pattern as of late.

     

    (BTW, the AH is working, the PvP is a blast, the lore is all around you, I don't disconnect, I don't mind zones, there are crafting recipes, the community is great on my server, the world is persistant)

  • bcbullybcbully Member EpicPosts: 11,838
    Originally posted by Sentime
     

    You forgot 8 hour ques for WvW on a level 80 in exotics while useless noobs that can't even repair their gear  use WvW to level up.

    image

    "We see fundamentals and we ape in"
  • itgrowlsitgrowls Member Posts: 2,951
    Originally posted by rainorxx
    No Auction house. No Black Lion....that. PvP is ridiculous. No real lore like in GW 1. Disconnects all the time. Reload maps. Crafting with no recipes. No community. No persistent world. I`m done.

    maybe if you had said something a little more reasonable it might make your story believable but at the moment, it sounds nothing like my experience with GW2 so...good luck with whatever you play next because you didn't play GW2 I can guarantee that.

    Ahh now i see the problem, he's a TERA fanatic. Nothing to see here folks.

  • itgrowlsitgrowls Member Posts: 2,951
    Originally posted by MMOwanderer
    Originally posted by outfctrl

    Well, since no one said it, I might as well.

    Can I have your stuff?

    Does he even have any?

    u might be right, level 10 max maybe? can't imagine he got far in pve not with what he claims wasn't working. the AH was working fine yesterday when i was on for example.

  • botrytisbotrytis Member RarePosts: 3,363
    Originally posted by rainorxx
    No Auction house. No Black Lion....that. PvP is ridiculous. No real lore like in GW 1. Disconnects all the time. Reload maps. Crafting with no recipes. No community. No persistent world. I`m done.

    There basically is an auction house.

     

    Most people like the PvP.

     

    Based on GW1 lore - DUH!!! I guess 3 novels isn't enough for you.

     

    It is a persistant world - they just have it in pieces so they don't overload the servers.

     

    There are crafting recipes, you can get them with Karma points

     

    The community is really pulling together - but I guess you really don't know what a community is - working for a common goal, not griefing each other.

     

    See ya!! Don't let the door hit you in the ass on the way out!!!

     

    Another person who doesn't know what he is talking about - how many more can we get on this site.


  • NBlitzNBlitz Member Posts: 1,904
    Originally posted by rainorxx
    No Auction house. No Black Lion....that. PvP is ridiculous. No real lore like in GW 1. Disconnects all the time. Reload maps. Crafting with no recipes. No community. No persistent world. I`m done.

    Worst game ever? Haha, hardly :) Superman 64 would like a word with you.

  • LoktofeitLoktofeit Member RarePosts: 14,247
    Someone has never played anything by Derek Smart.

    There isn't a "right" or "wrong" way to play, if you want to use a screwdriver to put nails into wood, have at it, simply don't complain when the guy next to you with the hammer is doing it much better and easier. - Allein
    "Graphics are often supplied by Engines that (some) MMORPG's are built in" - Spuffyre

  • wowfan1996wowfan1996 Member UncommonPosts: 719

    The OP is on a crappy connection which caused him to die in PvP.

    More news at 11.

    /yawn

    MMORPG genre is dead. Long live MMOCS (Massively Multiplayer Online Cash Shop).

  • YaosYaos Member UncommonPosts: 153
    You're angry that Tera is going down so now you're coming here to whine. Good job.
  • ScellowScellow Member RarePosts: 398

    Agreed.

     

    For those who understand french, there is a good review ..

     

     

    Un mauvais jeu sous le déguisement d'un bon. 

    J'aurais vraiment aimé que Guild Wars 2 soit amusant...mais malheureusement il ne l'est pas du tout. 

    Quand on commence à jouer, les premières secondes, tout paraît génial. La création de personnage, détaillée, donne vraiment envie de se lancer dans l'aventure. Les graphismes sont magnifiques, malgré la différence technique inhérente au genre MMO ; l'interface est claire, bien fichue, rien à redire. C'est majestueux, lumineux, bref ça "sent" la bonne qualité. 

    Honnêtement, le jeu nous fait ressentir un degré de finition AA+ dès le départ. 

    Mais plus tard...j'ai joué de nombreuses heures depuis la pré-release, en me disant que les choses que je trouvais "discutable" et même "controversante", avait leur logique, ou même que j'avais juste besoin de monter un petit peu en niveau pour corriger tout ça. Mais aujourd'hui je suis extrêmement sûr, que toutes ces choses que j'avais trouvé discutable sont tout bonnement et simplement stupides. 

    Il y a de solides aspects de ce jeu qui pourraient en faire le MMO next-gen, mais les soucis rencontrés sur les features importantes sont bien trop nombreuses, en comparaison aux petites particularités sympathiques : 

    Sommaire 

    1. Disparition des rôles de classes. Pas de Healer, pas de Tank, pas de DPS, uniquement des hybrides ; et tout ça dans un Theme park ! 

    2. Gameplay : les Skills sont chiantes, ennuyeuses, et basées sur l'arme équipée. Aucune synergie entre elles. 

    3. PVE ou WvW = RDV de grosses ZERGS oû tu te demandes réellement comment tu as contribué personnellement à la réalisation de quelque chose. 

    4. Un PVP pourri, et unskilled ; de plus #1 et #3 n'aident pas. Encore une fois, du gros ZERG mélangé à du random, avec bien entendu aucun travail d'équipe. 

    5. Le leveling est longuet et peu récompensant. Pas la peine de me sortir votre "prends du plaisir, explore", ça ne marchera pas (haha). 

    6. Même ressenti qu'un free to play. On sent vraiment le manque d'argent. C'est comme s'ils avaient voulu caser toutes les features d'un MMO dans un petit budget. 

    7. La conclusion 




    1. Disparition des rôles de classes. Pas de Healer, pas de Tank, pas de DPS, uniquement des hybrides ; et tout ça dans un Theme park ! 

    Maintenant, ne me faites pas mentir, chaque classe a quand même un style unique, et apporte certaines choses...mais elles ne sont pas assez nombreuses, et peu remarquable. Parmi les deux classes que j'ai joué, dont une seulement au niveau 20 : le necro. Sa particularité est de disposer de sorts bénéfiques pour les alliés ou des debuffs pour les ennemies. C'est bien. Mais le problème c'est qu'on les balance et on les oublie. Je les fais, c'est tout. Pas de réel regard sur pourquoi et quand je les fais. Les autres classes ont aussi des buffs, j'ai joué avec un ami qui est Mesmer. Il me fait des buffs de plusieurs façons, mais jamais je n'ai du faire attention à quoi que ce soit, sauf peut-être un heal AOE oû il fallait que je soit dans le "cercle". 

    Mais il n'y a pas de rôles flagrant. Exemple les DPS en général doivent utiliser leurs skills pour ralentir l'adversaire, les stun au bon moment, controler le rapport dommages effectués/dégats subis. Et tout ça grâce des abilités qui ont un réel impact sur le combat, ici les stuns/roots/cripples ne dure à peine qu'une ou deux secondes, ce qui n'impacte pas vraiment le combat basé à 70% sur l'attaque automatique. Toute cette synergie entre les skills et les classes n'existe PAS sur GW2. Tu fais juste ton "truc" à toi, noyé dans la masse, tu buffs les autres automatiquement. Un seul mot : BORING. 


    2. Gameplay : les Skills sont chiantes, ennuyeuses, et basées sur l'arme équipée. Aucune synergie entre elles. 

    Que ce soit sur mon Necro, ou sur mon Thief, je peux vous dire que je n'ai pas besoin de penser à quelle skill utiliser, oû, quand et pourquoi. Elles font toute quelque chose de futile, qui n'aura aucun effet sur la prochaine que je vais utiliser. Tout est quasiment basé sur un cooldown, donc je n'ai qu'a les utiliser quand elles sont "up". Il n'y a pas, par exemple : placer un maximum de dots pour avoir un maximum de drain sur 'drain life'. Il n'y a pas non plus par exemple de "freeze" un ennemi pour "l'éclater" et lui infliger donc plus de dégats. Il y a juste 5 principales skills d'attaques/déplacements débloquées en fonction de l'arme utilisée qui n'ont aucune synergie entre elles, + 4-5 skills de heal ou de buff/debuff à cooldown long d'une minute à peu pres qui se débloquent au fur et à mesure de votre progression (autant vous dire qu'elles ne sont pas terribles). 

    De plus, elles sont toutes moches. On ne voit presque pas de projectile par exemple, tout apparait "instantanément" sur la cible. Impossible de savoir qui vous tire dessus en PVP. Ca pourrait juste être n'importe qui dans la masse zerg qui vous fait face (haha). Et il n'y a pas de "gros sort", vous savez celui à long CD qui peut vous sauver la peau une fois dans un combat difficile, et qui bien placé au bon moment peut retourner la situation à votre avantage, ou au moins faire durer le combat pour qu'un allié vienne vous aider. Non non, dans GW2 si tu as mal commencé, ou si tu te retrouves en 1vs2 : tu subis, c'est tout. TRES frustrant. 


    3. PVE ou WvW = RDV de grosses ZERGS oû tu te demandes réellement comment tu as contribué personnellement à la réalisation de quelque chose. 

    Durant les 10 premiers lvls, on se retrouve dans les "starters" zones, empaqueté dans un zerg faisant les évènements publiques. Donc durant ces premiers niveaux, il est très difficile de concevoir ce que l'on fait personnellement, et à quoi on a réellement contribué, on obtient juste sa médaille d'or ou d'argent, sans trop savoir pourquoi. Impossible de s'évaluer : est-ce que je joue bien ou pas ? Alors je me suis dis d'aller combattre des mobs comme ça, éloigné du zerg, juste pour constater le gameplay en bonne et dû et forme. Et là, je me suis rendu compte que je n'avais pas besoin de penser à une rotation spécifique de mes skills pour DPS. J'ai juste à appuyer sur mes 5 skills quand elles sont "up", sans réfléchir à aucune construction efficace de mon combat. L'idée de quêtes publiques et d'évènements est bonne, mais ça se transforme en fait en un "zerg skill-less". Quand un évènement pointe le bout de son nez, vous n'avez juste qu'a courir et suivre la zerg pour gagner, sans trop vous fouler ni même réfléchir. Très POPCORN. 


    4. Un PVP pourri, et unskilled ; de plus #1 et #3 n'aident pas. Encore une fois, du gros ZERG mélangé à du random, avec bien entendu aucun travail d'équipe. 

    Il n'y a aucune dépendance envers qui que ce soit. On fait juste son truc encore une fois. Pas besoin de Healer, de rooter, de buffer, de rien du tout. Vous n'avez juste qu'a rejoindre la zerg, faire vos trucs dans le tas, et surtout se mettre mentalement afk (haha). En WvW le seul élément considéré comme "skill" est l'allocation des forces aux différents points de la carte. Mettre la pression sur une certaine tour, ou plutôt diviser les troupes etc...Mais individuellement : on en arrive toujours au même point, pas d'accomplissement personnel ou même d'un petit groupe de 5 joueurs qui arriverait par exemple à ralentir une zerg. 


    5. Le leveling est longuet et peu récompensant. Pas la peine de me sortir votre "prends du plaisir, explore", ça ne marchera pas (haha). 

    SWTOR on est d'accord est un "shitty" game. Mais au moins son leveling etait plutôt fun et rapide. On avait vraiment l'impression d'avancer vite, il y avait un scénario et une histoire bien foutue. De plus on partait sur un ensemble de 50 niveaux, ce qui parait raisonnable. Là dans GW2 faut en faire 80...arrivé au niveau 30 avec mon Thief, j'ai eu un choc psychologique : vais-je réellement en faire 50 de plus, et pour quelle raison ? (haha) 

    Je vais gagner quoi ? Des Traits points qui vont me donner des stats supplémentaires ? D'accord mais il est ou mon gros sort fun qui balance tout et qui change mon gameplay ? Je vais quand même pas me taper 50 niveaux de plus avec les 5 skills de bases en mode "automatic brain" quand même ? Si ? Ah bon excusez moi... 

    Exemple pour mon nécro : "vos debuffs infligent plus de dommages" Waowwwww je suis sur le cul sérieux ! Je suis trop heureux de mettre taper deux heures de zerging dans les public fests. (haha) 


    6. Même ressenti qu'un free to play. On sent vraiment le manque d'argent. C'est comme s'ils avaient voulu caser toutes les features d'un MMO dans un petit budget. 

    Au début c'est tout l'opposé. On voit un MMO sans abonnement qui a la qualité d'un payant. Mais au bout d'un moment on fait plus attention. Tout a un air de "kitsch", de "plastique". C'est un peu comme quand vous acheter une manette de jeu non-officielle : ça fait son job, mais définitivement...QUELQUE CHOSE...ne va pas. Un exemple, tout parait extraordinaire à première vue : votre personnage est beau, "réel" il se promène et fait des quetes par ci par la en croisant quelques autres joueurs avec plaisir, et là une zerg apparait enlevant tout le charme du jeu, et transformant votre "héros" en fourmi "brain-locked". (haha) 


    7. Conclusion 

    Ce jeu est vraiment unique en son genre : les gens se mentent à eux-mêmes au sujet de sa qualité, plus que je n'aurais jamais imaginé. Est-ce un virus crée par NCSoft, et moi tel le Leon S Kennedy du MMO, je n'aurai pas été infecté ? 

    Quand ils parlent de GW2 les gens font juste cette tête : " , Guild Wars 2 ?....mais c'est génial ! Ils sont dans le désaveu, en mode totalement brainless. 

    Il y a quelque chose dans cette franchise, qui fait que les joueurs ont vraiment envie de l'aimer et d"y croire ; je pense que c'est le désespoir dû à l'attente. J'ai rarement vu dans le jeu ou hors du jeu, de mauvaises choses dites à son encontre, mais ce n'est juste pas possible. Quelqun se devait de réveiller la "masse". 

    Les gens veulent absolument qu'il soit si bon que ça, je ne sais pas trop pourquoi. Peut-être que l'idée de devoir payer la prochaine extension de WoW + un abonnement les effraie au plus haut point. 

    Ne me faites pas mentir, encore une fois, je dis que ce jeu a un certain degré de valeur par rapport au fait qu'il n'y a pas d'abonnement à payer. Mais si vous recherchez le prochain MMO avec de sérieuses motivations de compétition PVE ou PVP, je pense que vous devriez regarder de plus près ce jeu, et ne surtout pas lui donner plus de crédit qu'il n'en mérite. Pour moi il a cette sorte de "fun" facile que l'on peut retrouver par exemple dans Diablo 3, mais avec un enrobage MMO. Le coeur du jeu manque de complexité, surtout dans son gameplay. Lancer des sorts, random à droite, à gauche, ça peut être fun dans un Hack'n'slash, mais dans un MMO il faut plus de synergie et de réels impact dans les skills pour le rendre intéressant et épique. 

    Etant donné la note de 18/20 que je considère comme trollesque au vu de ce qu'a le jeu à proposer, je me permets de lui donner un CACAtre/20 si vous me pardonnez le jeu de mot. 

    Et pour finir : haha.

  • gieger808gieger808 Member UncommonPosts: 158
    So much yet to get fixed. Still having fun. Heck, sometimes the work-around that you come up with to handle bugs ends up being more fun!

    Take the trade post not working. I spend some of my time being a traveling merchant. It's fun. And I met lots if players I may not have otherwise. My friends list is huge now, and my gameplay is has only be enhanced.
  • gurugeorgegurugeorge Member UncommonPosts: 481
    Originally posted by rainorxx
    No Auction house. No Black Lion....that. PvP is ridiculous. No real lore like in GW 1. Disconnects all the time. Reload maps. Crafting with no recipes. No community. No persistent world. I`m done.

    Worst.  Troll.  Ever.

  • dzoni87dzoni87 Member Posts: 541

      Gotta love how negative post stay this alive where the positive ones dies out very quick. Not only GW2 ones but threads about every other MMORPG mentioned here.

    This say a lot of things about people here :(

    Main MMO at the moment: Guild Wars 2
    Waiting for: Pathfinder Online

  • Lord.BachusLord.Bachus Member RarePosts: 9,686
    Originally posted by Sentime
    Originally posted by rainorxx
    No Auction house. No Black Lion....that. PvP is ridiculous. No real lore like in GW 1. Disconnects all the time. Reload maps. Crafting with no recipes. No community. No persistent world. I`m done.

     

    You forgot 8 hour ques for WvW on a level 80 in exotics while useless noobs that can't even repair their gear  use WvW to level up.

    Oh, this should be copied intoo the chapter of arrogance.

    Best MMO experiences : EQ(PvE), DAoC(PvP), WoW(total package) LOTRO (worldfeel) GW2 (Artstyle and animations and worlddesign) SWTOR (Story immersion) TSW (story) ESO (character advancement)

  • IceAgeIceAge Member EpicPosts: 3,120
    Originally posted by dzoni87

      Gotta love how negative post stay this alive where the positive ones dies out very quick. Not only GW2 ones but threads about every other MMORPG mentioned here.

    This say a lot of things about people here :(

    People you mean .. few right?

    Online:192 ! So no biggy if some people from this number is hating GW2 :)

    Reporter: What's behind Blizzard success, and how do you make your gamers happy?
    Blizzard Boss: Making gamers happy is not my concern, making money.. yes!

  • itgrowlsitgrowls Member Posts: 2,951

    Funny thing just happened while in game, just had to mention.

    A couple of TERA players were in map chat talking about leaving TERA because GW2 was so much better. 

    not lying but alas didn't think to get a screenie. oh well. :)

  • dzoni87dzoni87 Member Posts: 541
    Originally posted by IceAge
    Originally posted by dzoni87

      Gotta love how negative post stay this alive where the positive ones dies out very quick. Not only GW2 ones but threads about every other MMORPG mentioned here.

    This say a lot of things about people here :(

    People you mean .. few right?

    Online:192 ! So no biggy if some people from this number is hating GW2 :)

    I didnt globalized of course. But the fact is that negative threads will attract negative people. And im amazed how it last. However, i will let this thread to die, as for me ^_^ rest of people who dont give a s**t should do the same. 

    Anyway, back to game now... xD

    Main MMO at the moment: Guild Wars 2
    Waiting for: Pathfinder Online

  • GhavriggGhavrigg Member RarePosts: 1,308
    Originally posted by dzoni87

      Gotta love how negative post stay this alive where the positive ones dies out very quick. Not only GW2 ones but threads about every other MMORPG mentioned here.

    This say a lot of things about people here :(

    People just naturally focus on the negative over the positive. People also like drama, whether they say they do or not.

    Say, a musician is getting fan mail, with thousands of people saying his music is amazing, best stuff they've ever heard, etc., but in those thousands, one person writes a negative letter saying how much his music sucks. Guess what letter is going to stick out in his mind above the rest.

  • Thornz2000Thornz2000 Member Posts: 135
    Originally posted by rainorxx
    No Auction house. No Black Lion....that. PvP is ridiculous. No real lore like in GW 1. Disconnects all the time. Reload maps. Crafting with no recipes. No community. No persistent world. I`m done.

    U MAD BRO?

    The world we know is going away http://www.graystatemovie.com/
    Look up Agenda 21 as well.

  • DfixDfix Member UncommonPosts: 238
    Originally posted by Aviggin
    Originally posted by dzoni87

      Gotta love how negative post stay this alive where the positive ones dies out very quick. Not only GW2 ones but threads about every other MMORPG mentioned here.

    This say a lot of things about people here :(

    Say, a musician is getting fan mail, with thousands of people saying his music is amazing, best stuff they've ever heard, etc., but in those thousands, one person writes a negative letter saying how much his music sucks. Guess what letter is going to stick out in his mind above the rest.

    The letter from his bank for his monthly statement. That would be the one sticking in my head anyway.

    Vivik-Cerberus
    image
  • TibernicusTibernicus Member Posts: 433
    Originally posted by Ender4

    You must be pretty new to gaming. Ever hear of a game named Vanguard?

    Uhh... Vanguard was the best post WoW PvE game on the market, until GW2 came out.

    Did you ever even play it? Or was it too hard for you?

  • avalon1000avalon1000 Member UncommonPosts: 791
    There are certain people in life who will never be satisfied. Then there are those who game who spend many hours a day on a game and get burned out on the game way too early. You know who you are. It's not healthy in any case and you need to find other interests. GW2 is a very innovative game that is fascinating to explore.
  • Thornz2000Thornz2000 Member Posts: 135

    Anarchy Online had the worst MMO launch in history.

    Took about 2mo after launch to get the DC's and lag to a somewhat playable level.

    By then a lot of players left so they helped to kill some lag as well.

    The world we know is going away http://www.graystatemovie.com/
    Look up Agenda 21 as well.

This discussion has been closed.